click tracking
Ce este PPC? - SEObyte
Pay-per-click

Ce este PPC?

Despre SEO am mai discutat aici.

Ce este insa PPC si de ce punem auzim de multe SEO si PPC mentionati impreuna?

PPC vine din englezescul Pay-Per-Click, si inseamna Plata la Click. PPC este o modalitate de publicitate extrem de raspandita pe Internet, care functioneaza astfel:

Site-ul A decide sa isi faca publicitate pe site-ul B, iar site-ul B ii ofera varianta PPC. Site-ul A dezvolta o reclama (fie text, fie imagine) pe care apoi o plaseaza pe site-ul B. De fiecare data cand un vizitator al site-ului B da click pe reclama lui A, casa de marcat a site-ului B se imbogateste cu valoarea unui click, valoare stabilita in prealabil intre cele doua site-uri. Cat costa un click? Depinde de site-ul pe care este plasata reclama, de nisa site-ulu, dar poate fi oriunde intre 1 cent si zeci de dolari. Da, in unele nise precum cele financiare, exista companii dispuse sa plateasca zeci de dolari pentru a primi un vizitator care ESTE POSIBIL sa cumpere ceva. Am scris cu litere mari pentru a intelege ca banii sunt incasati de site-ul B fara sa existe vreo conditie asupra actiunilor efectuate de vizitator pe site-ul A. Astfel intram pe teritoriul PPA (pay-per-action) – plata la actiune, unde se incaseaza bani de catre site-ul B doar daca vizitatorul trimis catre A indeplineste o anumita actiune. Mai mult despre PPA intr-un articole viitor insa. Pay-per-click

Cea mai cunoscuta forma de PPC, pe care o vedeti zilnic, este programul Adwords de la Google, prin care Google ofera posibilitatea proprietarilor de site sa apara in rezultate [sectiunea Ads – Rezultate platite / sponsorizate] contra cost.

Proprietarii apeleaza in general la Adwords pentru ca site-ul lor este prost pozitionat in rezultate; astfel se poate plati PPC pana cand, ca urmare a unei campanii SEO, site-ul atinge o pozitie buna in rezultate si incepe sa primeasca trafic organic; SEO si PPC nu se excld, ele pot functiona mana in mana [mai ales unde bugetul o permite].

Avantajele PPC

  • poti aparea pe prima pagina imediat dupa ce ai platit o campanie, fara sa fii nevoit sa astepti zile/saptamani/luni, ca in cazul SEO.

Dezavantajele PPC

  • cand nu mai platesti, nu mai esti listat pe prima pagina
  • pretul PPC este in continua crestere, odata cu competitia
  • PPC este foarte periculos dpdv financiar pentru necunoscatori / incepatori in PPC; astfel, poti cheltui sume enorme fara sa vezi profit, daca nu stii cum functioneaza PPC (alegere cuvinte cheie, cuvinte care arata intentia de cumparare, cuvinte negative, etc);

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *