Vreau optimizare pentru site-ul meu – De unde incep si cum decurge procesul?
Intr-un fel sau altul, ati ajuns la concluzia ca firma Dvs poate creste de pe urma Internetului. Desigur, din vasta masa de utilizatori ai World Wide Webului, o parte consistenta sunt clienti, potentiali clienti sau viitori clienti. De ce aceasta clasificare? Pentru ca unii utilizatori vor sa cumpere ACUM, in acest moment, au doar nevoie sa li se ofere produsul / serviciul / pretul potrivit si vor face o achizitie. Potentialii clienti sunt cei care doar prospecteaza, aduna informatii, studiaza ce ofera piata. E usor de inteles ca acestia pot fi cuceriti si transformati in clienti cu o strategie adecvata. Viitorii clienti sunt cei care nu vor sa cumpere nimic, dar impresionati de site-ul / oferta / preturile firmei Dvs, raman cu o impresie placuta si se pot transforma in clienti pe viitor. Asa cum imi place sa spun, ” E bine sa lasi loc de buna ziua”.
Primul si cel mai intuitiv pas este contactul. Contactati-ne cu incredere, ne mandrim ca stim sa vorbim pe “limba” fiecarui client. Nu avem nici o intentie sa va impresionam sau zapacim cu limbajul tehnic specific acestei industrii (desi daca asta doriti, putem face si asta 🙂 ). Ne intereseaza:
- sa intelegem ce anume va doriti
- sa stim care sunt principalele Dvs temeri legate de acest servici
- sa va explicam la ce rezultate va puteti astepta
- sa va explicam ce anume primiti in schimbul banilor pe care-i platiti.
Ce presupune procesul de optimizare din partea Dvs?
1) In primul rand avem nevoie de adresa website-ului Dvs, daca aveti unul. Daca nu, va putem ajuta la constructia lui.
2) Elaborarea listei de cuvinte cheie. Optimizarea unui website se face in raport cu o expresie sau cuvant cheie. Altfel spus, un website nu poate fi pur si simplu optimizat, el poate fi optimizat pentru “filtre apa” (exemplu la intamplare). Poate Dvs stiti deja ce anume va intereseaza, dar daca nu, va putem ajuta la crearea unei liste de astfel de expresii. Acest pas este deosebit de important, practic trasam un drum prin care dorim sa ne intersectam cu utilizatorii de Internet care cauta ceea ce oferiti. Exemplu practic: daca vindeti televizoare, nu va intereseaza ca website-ul Dvs sa fie listat pe prima pagina Google.ro la cautarea “biciclete urbane” (exemplu la intamplare), ci doriti sa va gasiti pe prima pagina pentru cautari de tip “televizoare LED”, “televizoare ieftine”, “televizoare HD”, etc. Bineinteles, expresiile de cautare se pot filtra in functie de specificul ofertei Dvs. Pentru exemplu, daca vindeti doar televizoare alb-negru, nu va intereseaza sa fiti in top pentru cautarea “televizoare color”.
3) Vom rula niste analize initiale pentru a determina starea curenta a a website-ului Dvs din punct de vedere SEO pentru expresiile / cuvintele cheie alese. Va vom ruga sa ne precizati daca s-a mai ocupat cineva de optimizare inaintea noastra, pentru ca are o importanta deosebita.
4) Vom face ajustari (daca este cazul) anumitor parametrii ai codului HTML ai website-ului Dvs. In varianta simplificata, vrem sa dam de inteles motorului de cautare Google (care este la urma urmei un program, nu o fiinta umana inzestrata cu inteligenta) despre ce este vorba pe acest website. Acest aspect poate parea simplu si intuitiv unui vizitator pe site, insa el trebuie “tradus” pentru motorul de cautare. Odata ce aceasta operatiune va fi completata, Google ne va pune in lista de website-uri “cu si despre televizoare” (vezi exemplul de mai sus), fara a face confuzii. Aceasta operatiune poarta in termeni tehnici numele de optimizare ON-Page.
5) Odata ce website-ul este pus in lista de site-uri corespunzatoare, vom trece la partea de care ne intereseaza, adica urcarea cat mai sus in aceasta lista. Aceasta etapa poarta numele de optimizare OFF-Page. Google foloseste un algoritm (formula) complex prin care determina ordinea in care afiseaza website-urile in rezultate, dar pentru simplificare, vom spune ca site-urile dintr-o lista de site-uri de acelasi tip sunt afisate in functie de importanta lor (importanta lor in viziunea Google). De unde vine aceasta importanta? Printre altele, vine de la recomandarile primite de la alte site-uri prin linkuri, prin modul in care se face recomandarea, prin vechimea si importanta site-ului care face recomandarea, si multe alte aspecte care nu sunt cunoscute in totalitate nici macar de majoritatea angajatilor Google.
Etapa 5 este recomandat a se desfasura continuu, pana la atingerea pozitiei dorite in Google, si dupa. De ce? SEO, sau optimizarea website-ului, trebuie vazut ca o cursa [ fara linie de Finish]. Dupa ce ati ajuns in frunte, va opriti din alergat?
6) La cererea clientului totusi, putem ajusta procesul de optimizare OFF-Page la un ritm mai scazut, intrand in ceea ce se numeste faza de mentenanta, unde tariful lunar este mai scazut, insa si volumul de promovare SEO este mai scazut. Este o varianta care se preteaza pe nise cu concurenta mai scazuta.