click tracking
Cum sa faceti reclama online pentru scoala Dvs de soferi - SEObyte

Cum sa faceti reclama online pentru scoala Dvs de soferi

Detineti o scoala de soferi si doriti sa obtineti iti mai multi clienti din Internet? In continuare gasiti un scurt ghid care sa va prezinte principalele metode de publicitate online:

Cuprinsul articolului:

Metode de promovare online gratuite

Concluzie – Cat de eficiente sunt metodele gratuite?

Metode de promovare online platite

Concluzie – Cat de eficiente sunt metodele platite?

Tabel comparativ

 

Inainte de a incepe lectura, dorim sa va spunem ca acesta nu este un ghid complet, extensiv si detaliat. Este vorba doar de un ghid simplu, eficient, pentru incepatori, astfel incat acestia sa inteleaga rapid care sunt principalele optiuni pentru a obtine trafic din Internet. Daca una sau mai multe metode va capteaza atentia, va recomandam sa cautati pe Google informatii mai detaliate – acestea nu fac subiectul acestui articol. Sa-i dam drumul asadar!

Metode de promovare online gratuite

Pagina de Facebook personala

 

Este cea mai la indemana, nu trebuie sa aveti decat un cont de Facebook si puteti realiza o pagina de Facebook unde puteti adauga cat mai multe persoane ca prieteni, apoi sa le prezentati serviciile / produsele.

 

Pare o modalitate de reclama buna, insa trebuie luat in calcul ca oamenilor nu le place sa fie agasati cu reclame, asadar nu prea le place sa aiba in reteaua de prieteni persoane care isi fac reclama.

 

In plus, paginile identificate de Facebook ca fac reclama vor fi transformate in pagini de Business (pentru firme).

 

Pagina de Facebook pentru firme

 

Este un pas inainte pe scara unei imagini profesioniste pentru firma Dvs. Din pacate, nu puteti adauga persoane ca prieteni, si e nevoie sa directionati trafic din alte surse spre pagina de Facebook (de ex Facebook Ads sau Google Adwords)).

 

Site-uri de anunturi (Olx, Lajumate, etc)

 

Aceste site-uri sunt in general foarte bine promovate si ca urmare au un flux foarte mare de vizitatori, ceea ce face sa creasca sansele ca potentiali clienti sa ajunga la anuntul Dvs.

 

Dezavantajele principale aici sunt urmatoarele:

 

  • calitatea clientilor este scazuta (in general se cauta chilipiruri, preturi cat mai mici)
  • sunteti afisat in lista cu ceilalti competitori, adica oamenii au de unde alege cu lejeritate, cel mai probabil dupa pretul cel mai scazut.

 

 

Daca vreti sa iesiti in evidenta pe aceste site-uri, trebuie sa platiti anunturi Premium; cu toate acestea, chiar daca platiti si sunteti afisat intre primii, anunturile competitorilor sunt tot in proximitate, la mica distanta.

 

Videoclip pe Youtube

 

O metoda gratuita care pana acum un an-doi avea rezultate foarte bune, si care inca mai are un success notabil pe anumite nise cu concurenta mai scazuta. Din pacate, era foarta multe lume care o folosea, asa ca Google i-a mai taiat din élan, impingand videoclipurile ceva mai in spate in rezultatele cautarilor.

 

Cum se realizeaza?

 

Varianta simpla:  folositi un program simplu de editare video pentru a crea un videoclip din imagini (adica un slideshow), apoi il urcati pe Youtube si mentionati in titlu Produsele / Serviciile oferite de Dvs. Nu uitati sa adaugati detaliile de contact, fie in titlu, fie undeva in descrierea videoclipului.

 

Varianta complexa: realizati un videoclip de calitate, urcati-l pe Youtube si optimizati-l pentru cuvintele cheie care va intereseaza.

 

Website gratuit (subdomeniu)

 

Puteti realiza un website gratuit pe diverse platforme precum Blogspot, WordPress, Weebly, etc. unde veti primi un subdomeniu gratuit pe care il puteti personaliza cum doriti (ex. Numefirma.wordpress.com).

 

Majoritatea platformelor sunt foarte intuitive si usor de folosit, asa ca cei mai multi utilizatori vor reusi in decursul unei zile sa isi creeze un simplu site de prezentare.

 

In mod minimal, site-ul Dvs ar trebui sa includa:

 

  • numele firmei (nu aveti idée cat de multe astfel de site-uri mentioneaza doar serviciile prestate, insa nu se prezinta numele firmei – ceea ce, ati ghicit, duce la lipsa de incredere din partea vizitatorilor)
  • date de contact
  • cateva informatii despre firma Dvs: de cand sunteti pe piata, cata experienta aveti, cati clienti ati avut, etc
  • ce produse sau servicii oferiti; eventual includeti si tarifele aferente.

 

Acestea au fost cateva din metodele gratuite prin care va puteti promova firma pe Internet. Lista nu este completa, acestea sunt doar cateva metode recomandate.

 

Concluzie

 

Cat de eficiente sunt metodele de promovare?

 

Daca discutam de costuri, aceste metode par sa fie cele mai bune. Cu toate acestea, ele vin insa la pachet cu urmatoarele dezavantaje:

 

  • Nu beneficiati de o vizibilitate foarte buna
  • Vizitatorii care ii aveti de obicei sunt cei care verifica tot ce gasesc pe Internet pt a gasi pretul cel mai mic.
  • Utilizand metode de utilizare gratuita transmiteti mesaje subconstiente precum:

 

  • nu va diferentiati cu nimic de concurenta, nu iesiti cu nimic in evidenta
  • nu aveti prea multi bani pentru publicitate, deci
  • probabil firma Dvs nu are prea multi clienti, deci
  • probabil fie calitatea serviciilor e scazuta, fie sunteti la inceput (adica nu aveti experienta si e posibil sa oferiti servicii de calitate scazuta).

 

Atentie, nu spunem ca acest lucru este adevarat, ci ca aceasta este perceptia subconstienta a unui potential client. Si cum deja probabil stiti, perceptia este mai importanta decat realitatea.

 

Pentru cine sunt recomandate metodele de promovare gratuita

 

Aceste metode sunt de obicei recomandate pentru:

  • Firme nou lansate, cu buget mic sau inexistent pentru publicitate
  • Firme cu marja de profit atat de mica incat nu isi permit sa cheltuie pe reclame.

 

Metode de promovare online platite

 

In continuare va prezentam si cateva optiuni de reclama platite;

 

Website + SEO

 

Aceasta varianta presupune crearea unui website de prezentare pe un domeniu achizitionat (ex: numefirma.ro), apoi promovarea lui prin tehnici SEO pentru a ajunge sa fie afisat in prima pagina Google cand lumea cauta serviciile oferite de firma Dvs.

 

Avantaje:

 

  • Website-ul realizat pe un domeniu cumparat da o imagine mult mai profesionista
  • Puteti sa realizati imaginea site-ului exact asa cum doriti, nu sunteti limitat la template-urile oferite de subdomeniile gratuite.
  • Detineti website-ul si domeniul in proprietate
  • SEO va ofera trafic de cea mai buna calitate (tintit) cu potential foarte mare de conversie in clienti
  • Beneficiile aduse de SEO continua chiar si dupa ce campania este intrerupta (nu intotdeauna, dar in foarte multe cazuri)

 

Dezavantaje:

 

  • Cheltuieli cu website-ul (200-500 Euro, in functie de rezultatul dorit si firma angajata);
  • Cheltuieli cu SEO (de la 100-300 Euro pe luna, minim 6-12 luni);
  • Perioada de asteptare pana vedeti vedeti rezultate din SEO (minim 3-6 luni).

 

Pentru a face economie, se poate face SEO si pe un website gratuit (subdomeniu) sau pagina de Facebook, insa nu se recomanda sa investiti in SEO pentru ceva ce nu detineti in proprietate (site-ul sau pagina de Facebook pot fi sterse din diverse motive, si banii investiti in SEO vor fi pierduti).

 

Website + Adwords

 

Ca si in varianta precedenta, e nevoie de un website (puteti folosi si unul gratuit, insa acest lucru nu spune multe lucruri pozitive despre firma Dvs).

 

Pentru obtinere de trafic se apeleaza la reclame platite prin intermediul platformei Google Adwords – e nevoie de setarea unei campanii.

 

Avantaje:

 

  • Primiti trafic aproape instant, odata ce campania este aprobata;
  • puteti alege exact cuvintele cheie care va intereseaza;
  • puteti alege in ce oras/e sa apara reclama;
  • Traficul este tintit, deci de foarte buna calitate (cu conditia sa stiti sa setati campania corespunzator);
  • Puteti cheltui exact cat doriti.

 

Dezavantaje:

 

  • Costuri mari cu reclama – de la 1 la 5 lei / clic, (adica vizitator pe site); costul depinde de nisa in care activati si de cati competitori liciteaza si ei pentru afisare;
  • Cand nu mai faceti platiti, traficul se opreste.
  • Este posibil nevoie si de o campanie de optimizare a reclamelor, pentru a reduce costurile si a creste nr de conversii (alte cheltuieli).

 

Website + Facebook Ads

 

Similar cu metoda anterioara, insa de data aceasta traficul se cumpara de la Facebook, prin intermediul platformei Facebook Ads.

 

Avantaje

 

  • Primiti trafic aproape instant, odata ce campania este aprobata;
  • Costul reclamei este semnificativ mai mic, comparat cu Google Adwords
  • Puteti alege piata tinta dupa multiple criterii de selectie (locatie, varsta, sex, interese, etc).

 

Dezavantaje

 

  • Traficul nu este atat de tintit ca si la Google Adwords sau SEO – vizitatorii nu cauta activ serviciile oferite de Dvs;
  • Este posibil nevoie si de o campanie de optimizare a reclamelor, pentru a reduce costurile si a creste nr de conversii (alte cheltuieli).

 

Pagina de Facebook + Facebook Ads

 

In acest caz utilizati trafic cumparat prin platforma Facebook Ads pe care il directionati spre pagina de Facebook a firmei.

 

Avantaje

 

  • Nu este nevoie de un website (insa aveti nevoie de o pagina de Facebook pt Business);
  • Trafic instant dupa aprobarea campaniei;
  • Puteti alege piata tinta dupa multiple criterii de selectie (locatie, varsta, sex, interese, etc)
  • Costuri per vizitator mai scazute
  • Puteti alege exact cat doriti sa cheltuiti

 

Dezavantaje

 

  • Trafic de calitate mai slaba – intentia de cumparare este mult mai scazuta comparat cu SEO sau Adwords);
  • Procent de conversie din vizitator in client mai scazut.

 

Promovare in portalul Scoli-soferi.net

 

Aceasta optiune este similara cu varianta Website + SEO, cu mentiunile ca:

 

  • – partea de SEO a fost deja realizata de noi (nu trebuie sa mai asteptati 3-6 luni);
  • – Dvs nu detineti website-ul, ci il inchiriati de la noi.

 

Avantaje

 

  • Nu trebuie sa investiti intr-un website;
  • Nu mai trebuie sa asteptati 3-6 luni pt SEO (e gata facut)
  • scoala Dvs apare in fata vizitatorilor imediat ce este plasata in spatiul inchiriat
  • Traficul este tintit, de calitate excelenta – oamenii sunt din orasul Dvs si cauta activ serviciile pe care le oferiti;
  • Conversie ridicata din vizitator in client;
  • Costuri mici (incepand de la 150 lei / luna);
  • Puteti testa serviciul CU ZERO RISCURI: beneficiati de o luna de proba, iar daca nu sunteti multumit de rezultate, nu platiti nimic!!
  • Va puteti personaliza spatiul inchiriat cum doriti, inclusiv sa il transformati intr-un website de prezentare

.

 

Dezavantaje

  • Nu detineti in proprietate spatiul; in schimb acesta este rezervat prin contract pe durata dorita de Dvs, cu posibilitatea prelungirii.

 
 

Concluzie – Cat de eficiente sunt metodele de reclama online platite?

In materie de costuri, aceste metode sunt clar depasite de cele gratuite.

Orice antreprenor serios ar trebui totusi sa se focuseze pe rezultate, nu pe economia de bani. Cel mai probabil, nu ati intrat in afaceri ca sa faceti economie la cheltuieli – ci ati intrat ca sa faceti bani. Cateodata, costurile reduse aduc un profit suplimentar. In alte cazuri insa, nu fac altceva decat sa franeze dezvoltarea afacerii, mentinand astfel si profitul la un plafon redus.

Tabel comparativ

In continuare am pregatit si un tabel comparativ ca sa va faceti mai rapid o idee:

Tip publicitate Costuri Volum vizitatori Calitate vizitatori Rezultate reclama
Gratuita Zero Mic foarte slaba Foarte slabe
Website si SEO Medii spre mari Mediu-mare Cea mai buna Foarte bune
Website si Google Adwords Medii, mari, foarte mari Variabil in functie de buget Cea mai buna Foarte bune
Website si Fb Ads Mici, medii, mari Variabil in functie de buget Slaba spre medie Slabe spre medii/bune
Pagina Facebook si Fb Ads Mici, medii Variabil in functie de buget Slaba spre medie Slabe spre medii/bune
Reclama pe Scoli-soferi.net Mici Mediu – mare Cea mai buna Foarte bune

 
 

Va putem fi de folos cu ceva?

Echipa Seobyte va poate ajuta cu urmatoarele:
 
 

  • Creare pagina de Facebook pt Business (100 Ron);
  • Creare listare Google My Business (150 Ron);
  • Inchiriere pagina in portalul Scoli-soferi.net, cu SEO gata facut si trafic din Google (de la 100 RON / luna);
  • Creare website de prezentare (incepand de la 650 Ron);
  • Setare campanie Google Adwords (incepand de la 200 de Ron);
  • Setare campanie Facebook Ads (incepand de la 200 de Ron);
  • Campanie SEO (incepand de la 350 Ron / luna);

Daca nu sunteti sigur care optiune este cea mai potrivita pentru Dvs, ne puteti contacta prin formularul de mai jos pentru consultanta si/sau oferta personalizata:
 
[contact-form-7 id=”776″ title=”Scoli soferi leads”]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

|