click tracking
Optimizare SEO pentru Website - Cheltuiala sau investitie? - SEObyte
SEO - Cheltuiala sau investitie

Optimizare SEO pentru Website – Cheltuiala sau investitie?

As dori sa incep acest articol prin a-mi atrage atentia asupra unei greseli din titlu, si care este posibil sa mai fie intalnita pe acest website. Optimizare SEO este de fapt un pleonasm, pentru ca SEO inseamna optimizare pentru motoarele de cautare, deci literal, expresia ar veni “optimizare optimizare pentru motoarele de cautare”. Cu toate acestea, am sa-l las asa, pentru ca multi utilizatori interesati de astfel de servicii il cauta sub aceasta forma. Altfel spus, am facut o mica optimizare On-Page pentru acest termen :D.

Cu seria de articole despre SEO de pana acum speram sa “agatam” o mica portiune din traficul Google care ne intereseaza, fara a face o optimizare consistenta. Poate vor fi multi care se vor intreba: bine, dar daca cu asta va ocupati, de ce nu sunteti pe prima pagina? E o intrebare logica si legitima, iar raspunsul este acesta: inca nu am apucat sa demaram o campanie de optimizare pentru website-ul nostru, avand un influx destul de mare de clienti care vin pe partea de recomandari. Acest lucru, la care se adauga faptul ca [deocamdata] suntem o firma mica, ne obliga sa ne miscam cu precautie, fara a prelua clienti in exces, fara sa le putem oferi serviciile dorite, sau dimpotriva, sa le oferim la o calitate scazuta. In ideologia noastra, o calitate a  serviciilor de top face un client fericit, iar un client fericit este cea mai buna publicitate. Faptul ca nu ne facem reclama dar avem un numar consistent de clienti vine sa sustina si sa demonstreze crezul de mai sus. SEO - Cheltuiala sau investitie

Dar ajunge cu parantezele, sa trecem la ceea ce intereseaza pe cei mai multi proprietari de afaceri: are rost sa bag bani in SEO, sau este doar o cheltuiala inutila?

Raspunsul simplu este: atunci cand SEO este facut cum trebuie, genereaza, in cel mai rau caz, o crestere a traficului catre website-ul afacerii. De fapt, cam asta este singurul lucru care il poate garanta o firma care face SEO. Sa fim sinceri, nu va putem garanta ca o sa aveti mai multe vanzari. De exemplu, daca:

  • site-ul este prost structurat / greu de navigat,
  • utilizatorul are multe greutati pana  la descoperirea produselor, sau e dificil de comandat,
  • produsele sunt de calitate slaba
  • preturile sunt prea mari
  • lista cu motive poate fi extrem de luna, insa

Dupa obtinerea unei pozitii bune in Google, in unele cazuri poate fi nevoie de o optimizare a conversiei. Conversia este raportul invers dintre numarul total de vizitatori si numarul celor care devin clienti. Exemplu, avem 20 de vizitatori si din acestia, 2 cumpara, conversia este 2/20=10%. Cum se optimizeaza conversia: aici intram in alta industrie, foarte complexa, insa putem aminti cateva aspecte simple care pot fi remediate usor si care pot sa imbunatateasca conversia semnificativ:

  • O navigare usoara pe website
  • Un cos de cumparaturi vizibil
  • Diverse procedee care pot creste increderea cumparatorului (plecand de la culorile si designul site-ului, pana la review-uri pozitive, sau prezentarea unor parteneri (cunoscuti) care va pot “imprumuta” din increderea de care beneficiaza.
  • etc

Am spus, “in cel mai rau caz”, dar ce se intampla in cel mai bun caz? Ei, asta este partea care ne ofera satisfactie in aceasta industrie: in cel mai bun caz incep sa sune telefoanele, sa curga comenzile, sa creasca vanzarile. Desigur, tine si de proprietarul afacerii sa ajusteze produsele / serviciile si preturile aferente conform pietei. Sa ocupi prima pozitie in Google pentru “televizoare 3D” nu este suficient pentru a genera vanzari consistente, daca preturile sunt sensibil mai mari decat ale celorlalti concurenti (exemplu la intamplare).

Ne-am indepartat destul de mult de subiectul descris in titlu, dar sa revenim: SEO este o INVESTITIE, nu o cheltuiala, cu conditia ca firma care se ocupa de acest task sa duca site-ul in prima pagina Google. Daca nu o face, atunci SEO este doar o Cheltuiala. Cum puteti sa evitati aceasta Cheltuiala? In general, prin negocierea ferma a contractului. De exemplu, intrebati ce se intampla daca nu se ajunge pe prima pagina dupa un interval de timp acceptat de ambele parti. Noi oferim garantia returnarii banilor, daca nu putem oferi rezultatele dorite in intervalul de timp stabilit de comun acord.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

|